domingo, 10 de março de 2013

Lolita 52 meme: 5 keywords that describe my personal Lolita style

Continuing with the Lolita 52 meme, this week we have

9. 5 keywords that describe my personal Lolita style

Well, it was hard for me to pick 5 words, and each word is expressed in a different way: some of them are the base of an outfit, some of them are reserved for details and little touches.

My Style


♦ Classical: I usually describe my style as "Classical", because I love the designs by brands like Mary Magdalene, the rich jewel tones and classy prints like stripes, tartans and gobelins.

♦ Simple: Most of my clothes are simple in design, in a way that they match pretty much anything at any time, and interest is introduced with the accessories and styling.

♦ Quirky-cute: I like adding a few small cute details to my (otherwise Classical) wardrobe, such as bow earrings with rhinestones and umbrella-shaped pendants.

♦ Gothic-inspired: Bats and coffins aren't my style, but Gothic Architecture inspired designs are right up my alley! A little bit of that gothic drama can spice up an outfit.

À la mode: Yes that's 3 words, but I can't think of other way to describe the fact that I wear Lolita with non-Lolita pieces (and vice-versa), sometimes stepping into Casual and Otome territory.

Can't help but imagine how Lolita style celebrities such as Sachi and Yuka would describe their wardrobes.

Anyway, I hope this was mildly interesting. Feel free to share your own style post!
Hope to see you next time!

♦♦♦

Continuando com o meme Lolita 52, esta semana temos


9. 5 palavras-chave que descrevem meu estilo Lolita

Bem, foi difícil escolher 5 palavras, e cada palavra é expressada de um jeito diferente: algumas delas são a base de um look, algumas são reservadas para detalhes e pequenos toques.


My Style


♦ Classical: Geralmente descrevo meu estilo "Classical", porque eu amo os designs de marcas como Mary Magdalene, as cores ricas e escuras e estampas clássicas como listras, xadrez escocês e gobelines.

♦ Simples: A maioria das minhas roupas tem modelagem simples, de um modo que combinem com tudo a qualquer momento, e o interesse é introduzido com acessórios e styling.


♦ Quirky-cute: Gosto de adicionar alguns detalhes fofos ao meu guarda-roupa (que, fora isso, é Classical), como brincos de laço com strass e pingentes em formato de guarda-chuva.

♦ Inspiração Gothic: Morcegos e caixões não fazem o meu estilo, mas peças inspiradas em arquitetura Gótica eu adoro! Um pouco de drama gótico pode dar uma levantada no visual.

♦ À la mode: Sim, são 3 palavras, mas eu não consigo pensar em outro jeito de de
screver o fato de eu usar peças não-Lolita em Lolita (e vice-versa), por vezes com um pé em Casual e Otome-kei.

Não posso deixar de imaginar como celebridades de estilo Lolita como Sachi e Yuka descreveriam seus guarda-roupas.
Bem, espero que esse post tenha sido ao menos divertido, e fique à vontade para compartilhar o seu próprio!
Espero vê-los novamente!


♦♦♦


Nenhum comentário:

Postar um comentário

Adoraria ler seus comentários!

Contato

shirayukin@hotmail.com
juliana.pomon@gmail.com