domingo, 10 de fevereiro de 2013

Lolita 52 Challenge: Parasols - Vital or frivolous?

My third (5th, if you count the NGs) randomly picked question for Miss Caro's Lolita 52 Challenge is really interesting! I had never really thought about this matter.

46. Parasols - Vital or frivolous?

Right now it is summer where I live (a tropical country, blessed by God and beautiful by nature), so it is understandable why someone would use a parasol, but personally I dislike them and never use them. With umbrellas, I keep accidentally poking people and always get stuck between a lamp post and a wall. It would probably be no different with a parasol. The difference is that when it is raining there aren't many options besides an umbrella, when it's sunny outside I find it much more practical to put on some sunscreen, drink lots of liquids and going lighter with the outfit.
That said, I actually find the shape of both parasols and umbrellas very pretty, specially those with a curved handle. Unfortunately, the cutest ones are often not the folding kind, which makes them less practical. One thing I don't like about parasols is that they are sometimes made of the same nylon/plastic-y material as umbrellas, and although this makes them double-purpose, it can also turn them into shiny monsters when under the sun.
If I had to pick one, I'd say: parasols are frivolous. They do have a purpose, but aren't the most practical of devices and are replaceable. Two occasions in which I would use a parasol: for a photo shoot or for a lone walk in the countryside, Monet style. That would be classy. But I'm totally pro-cute umbrellas! Pretty! Stylish! Absolutely necessary! And I found one printed with Degas' ballerinas at a local store - JetJ and Grimoire style. Want.

♦♦♦

Minha terceira (ou quinta, se contar as que eu pulei) pergunta escolhida aleatoriamente do Lolita 52 Challenge da Miss Caro é bem interessante! Eu nunca tinha realmente pensado nesse assunto.

46. Sombrinhas - Necessárias ou frivolidades?

Estamos no meio do verão (nesse país tropical, abençoado por Deus e bonito por natureza), então é compreensível que as pessoas usem sombrinhas, mas pessoalmente eu não gosto delas e não as uso. Com guarda-chuvas, eu esbarro nas pessoas sem querer e sempre fico presa entre um poste e um muro. Não seria diferente com uma sombrinha. A diferença é que quando chove não temos muitas opções além de um guarda-chuva, mas quando está sol é possível passar protetor solar, beber muitos líquidos e usar roupas mais leves.
Isso dito, na verdade eu gosto muito da forma dos guarda-chuvas e sombrinhas, principalmente aqueles com o cabo curvado. Infelizmente, os mais bonitinhos geralmente não são compactos, o que os torna menos práticos. Uma coisa que eu não gosto nas sombrinhas é que muitas vezes são feitas do mesmo nylon/material plástico dos guarda-chuvas, o que pode torná-las monstros brilhosos debaixo do sol.
Se eu tivesse que escolher, diria: sombrinhas são uma frivolidade. Elas têm um propósito, mas não são um item muito prático, principalmente quando se tem opções. Duas ocasiões em que eu usaria uma sombrinha: para uma sessão de fotos ou para uma caminhada solitária pelo campo - estilo Monet. Classudo. Mas eu sou totalmente a favor de guarda-chuvas legais! Bonitos! Estilosos! Absolutamente necessários! E encontrei um estampado com as bailarinas do Degas numa loja - estilo Grimoire e JetJ. Eu quero.

♦♦♦

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Adoraria ler seus comentários!

Contato

shirayukin@hotmail.com
juliana.pomon@gmail.com